5 Ocak 2012 Perşembe

Fırında Taze Rezene. ( Fenchel ) :)))

Fırında taze rezene (fenchel)

İlginç  bir bitki ile tanıştık, geçen haftalarda. Rezene Almancası ( Fenchel ). Aslında bu bitkiyi tezgahlarda görüyordum, hiç alıp pişirmeyide düşünmemeştim. Bir arkadaşımla sohpet ederken bana kendisini şaşırtan tek bitkinin Rezene olduğunu söyledi. Bende nasıl yani diye sorduğumda, balık yemeklerinin yanında dipsos olarak hazırladıklarını ve tadını çok beğendiğini söyledi.  Hemen ilk fırsatta denemeliyim diye düşündüm. Geçen haftalarda alışveriş için markete uğradığımda tezgahda gördüm, çok taze görünüyordu ve fiyatıda çok uygundu, fırsat bu fırsat diye düşünerek hemen iki tane aldım. Eve geldim ve araştırmaya başladım bloglarda. aslında çok fazla alternatif bulamadım, en ilgimi çeken bu tarif oldu.(leventalpat.com ) Orjinal tarif için bu sayfaya uğrayabilirsiniz.

Taze rezene soğanı.

Bunlar benim aldığım rezene ler, gerçekten çok taze idiler.
Tarife geçmeden önce pişirdiğim yemek hakkındaki izlenimlerimizi yazayım. Ben her zamanki gibi cesur yüreğümle bu yemeği misafirim geldiğinde pişirdim :)) Şimdi hala düşünüyorum, insan tadını bilmediği bir yemeği misafire nasıl pişirir :)) Neyse menüde  tabiki başka alternatifler  vardı. Sonuç misafirimiz fırında rezene yemeğini beğendi. Eşim tadına bile bakmadı, kızlar sadece bir çatal ucunda denediler ve beğenmediler, ben bir porsiyon yedim. Anladımki benim damak tadımada çok uygun bir bitki değil, sonuçda ben rezene çayını bile içemem. Sofrada uzun süre fırında fezeneyi konuştuk, çok güldük. Eeee bu bitki çok sağlıklı ve çok besleyici hani her derde deva denilen bitkiler varya işte ondan. Bu nedenle tanışmış olmakdan ve tadına bakmaktan çok memnun oldum. Tarif arayan ve bu bitkiyi sevenler için blog sayfamda olmalı diye düşündüm.
Not: Eğer cesur yüreyim yine harekete geçerse, bu bitkiden deniz ürünlerinin (balık) yanında dipsos olarak denemek istiyorum. bakalım hayırlısı...

Rezenelerin haşlanmış hali.

Tarif :
2 tane orta boy Rezene soğanı ( Floransa rezenesi yada Finocchio) da deniliyormuş.
İstediğimiz miktarda Parmezan peyniri ( rendelenmiş )
İstediğimiz miktarda ufalanmış ekmek( ben esmer ekmek kullandım.)
Zeytinyağ.
Taze çekilmiş karabiber.
Pulbiber.
Tuz.

Rezenelerin soslanmış hali.

Rezenelerimizi ayıklayalım yıkayalım ve dörde bölelim. Tenceremize yerleştirelim. Üzerini örtecek kadar sıcak su ilave edelim ve yumuşayana kadar haşlayalım. Haşlanan rezenelerimizi  fırın kabınamıza yerleştirelim. Bir kaseye zeytinyağ, tuz, karabiber, pulbiber koyalım ve tuz eriyene kadar karıştıralım. Bu karışımı haşladığımız rezenelerimizin üzerine fırça yardımı ile bolca sürelim.

zeytinyağ sosu.

Sonra tepsimizdeki malzemelerimizin  üzerine robotda ufalanmış ekmeklerimizi serpelim. En son rendelediğimiz parmezan peynirinden serpelim ve fırına verelim. 200C* de pişirelim


parmezan peynir.


hava kararınca fotoğraf çektiğim için çok net çıkmamış.
 fikir verir diye yayınladım. 

Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. ellerinize saglik bu paylasim icinde ayri bir tesekkür.rezene bizim eve 4-5 aydan beri giriyor önceden esimin yüzüne bile bakmadigi rezene simdi evden cikmiyor.
    anladimki damak tadi degise biliyormus.bizim kizlarda pek yemiyor ama daha pes etmedim onlarda belki bir gün yerler diye umutlaniyorum.
    sevgilert
    serpil

    YanıtlaSil
  2. ben istanbulda yaşıyorum ve malesef taze rezene bulamıyorum koskoca şehirde. markette buldum demişsiniz hangi market bu. veya nerde bulabilirim.

    YanıtlaSil
  3. Selam peri hanım, rezene bitkisini nasıl bulacağınızı sormuşsunuz. Ben almanya da yaşıyorum, sezonunda burada her pozarda ve markette oluyor. Malesef türkiyede, isanbul da nerede bulabilirsiniz hiç bir bilgim yok :( üzgünüm . Hoşcakalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peri hanım bu gün öğrendim :) mevsiminde metro markette taze rezene bulabilirsiniz, eğer yakınınızda metro market varsa temin edebilirsiniz. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana....

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...